Kilpauimarin ravintoluento 7.3.2023

19.2.2023

Tule mukaan kuuntelemaan Järvenpään Uintiklubin valmentajan Jari Nordblomin ravintoluentoa. Luennolla käydään läpi kehityskolmio, miten uimarin harjoittelun, ravinnon ja levon tulisi jakautua parhaimman kehityksen saavuttamiseksi. Mistä ravintoaineista rakentuu kilpaurheilijan ravitsemuksen suuntaviivat ja millainen on uimarin lautasmalli. Miten eri ravintoaineet vaikuttavat suorituskykyyn. Millainen tulisi olla kilpaurheilijan ateriarytmi ja millaisia on hyvät välipalat. Käydään myös läpi ravinnon näkökulmasta kilpailuihin valmistautumista, millaista ravinnon tulisi olla kilpailuja edeltävinä päivinä ja millaista evästä kilpailuissa tulisi olla mukana.

Luento on pakollinen Järvenpään Uintiklubin kilpauimareille. Toivottavaa olisi, että mahdollisimman moni vanhempi, seuran aikuisuimari, valmentaja ja ohjaaja pääsisi myös paikan päälle kuuntelemaan.

Paikka: Järvenpää talo, Hallintokatu 4

Aika: tiistaina 7.3.2023 klo 16:30-18:30