Seuran esittely

Me olemme:

"Johtava Uimaseura Keski-Uudellamaalla, aktiivinen, monipuolinen, reipas, paikallinen, kilpailuhenkinen, rento, kannustava, positiivisen pieni, kehittyvä, lapsikeskeinen, luotetettava, lämminhenkinen, iloinen, ystävällinen, tehokas"

-  kevään 2014 seurakysely

Järvenpään Uintiklubi ry eli JUK on vuonna 1988 perustettu Keski-Uudelllamaalla aktiiisesti toimiva, noin 400 jäseninen uimaseura.

Seuran toiminnan painopiste on lasten ja nuorten kilpauintivalmennuksessa. Kilpauintivalmennus on seurassa tasokasta. Kilparyhmien valmentajat ovat koulutettuja valmentajia ja he ovat toimineet uinnin parissa useamman vuosikymmenen ajan. Seurassa toimii myös aktiivinen aikuisten kilpauintiryhmä.

Kilpauintivalmennuksen lisäksi seura pyrkii mahdollisuuksien mukaan järjestämään lapsille ja nuorille erilaisia uimataitoa opettavia ja edistäviä uintikursseja;

- uimakouluissa lapset tutustutetaan leikin ja eri välineiden avulla veteen ja samalla opetellaan uinnin alkeita.

- vesirallikurssit tutustuttavat lapset eri uintilajien saloihin leikkien ja harjoitteiden kautta ja tekniikkakurssilla hiotaan eri uintilajien tekniikoita ja tutustutetaan lapset kilpauintiin.

Myös aikuisille on tarjolla uintitekniikkakursseja, joita seura pyrkii järjestämään pari kertaa vuodessa. Kurssit on tarkoitettu uimataitoisille aikuisille ja niiltä saa paljon vinkkejä tehokkaaseen ja monipuoliseen uintiharjoitteluun.

Kilpauintivalmennuksen ja kurssien lisäksi seurassa toimivat myös ohjatut lasten- ja nuorten sekä aikuisten uinninharrasteryhmät.