IKM-finaalit päätökseen - kesälomille lomps

Eero Koivula
14.7.2014

Kolmantena kisapäivänä uimarit jatkoivat hyviä suorituksiaan. Päivän saldona yksi pistesija ja useita uusia ennätyksiä.

Kolmannen kisapäivän aamun kisaohjelmassa alkoi jännittävästi, sillä viime vuonna Hyvinkään ulkoaltaassa 200 metrin selkäuinnissa pronssia voittanut Antti Myllynen pääsi puolustamaan mitaliaan Impivaaran hornankattilassa. Antti taisteli pronssimitalista pitkään, sillä hän oli 150 metrin käännöksessä neljäntenä hyvissä asemissa vain vajaan sekunnin päässä pronssimitalista. Viimeisellä 50 metrillä kolme uimaria pystyi jakamaan voimansa hiukan Anttia paremmin ohittaen selärispesialistimme ja Antin sijoitus lopulta hieno seitsemäs uudella ennätysajalla 2:25.08.

Sunnuntain muutkin uimarit onnistuivat kisasuorituksissaan. Antti Leiponen jatkoi erinomaisia otteitaan sijoittumalla sunnuntain molemmissa lajeissaan (100m pu ja 100m vu) hienoilla uusilla ennätyksillään sijoille 11. Antti ui kisoissa kaikki 100 metrin matkat ja sijoittui niissä kaikissa 14 parhaan joukkoon ja parhaimmillaan selkäuinnissa yhdeksänneksi.

Elias Soukola jatkoi myös erinomaisia esityksiään tykittämällä päätöslajissaan 200 metrin rintauinnissa hienon uuden ennätyksensä 2:53.89 sijoittumalla noin yhdeksän sekunnin ennätysparannuksellaan hienosti sijalle 17. Eliaksen kisaurakkaa voi pitää vähintäänkin haastavana, sillä Elias urakoi kisoissa yhteensä kahdeksassa lajissa (mm. 800m vu, 400 sku ja 200pu).

Martti Tervanen jatkoi sunnuntaina hyviä otteitaan kellottaen poikien 4*100 metrin vapaauintiviestin ankkuriosuudella kovan ajan 1:00.69 (ennätys 1:03.2). Iltajaksossa Martilla oli edessä 100 metrin vapaauinnin finaali, jossa hän ui uuden ennätyksensä 1:01.57 ja sillä irtosi sija 15.

Lauri Jämsén ui finaaleissa kolmessa lajissa, joissa kahdessa oli tuomisina oma uusi ennätys. 100 metrin selkäuinnissa Lauri sijoittui hienosti sijalle 10 uimallaan ajallaan 1:10.73. 200 metrin selkäuinnissa Lauri sijoittui sijalle 17. ja 200 metrin sekauinnissa sijalle 18.

Heikki Tervanen ui IKM-finaaleissa yhdessä henkilökohtaisessa lajissa sekä kahdessa viestissä. 800 metrin vapaauinnissa Heikki ui oman pitkänradan kauden parhaansa. Viesteissä Heikki ui erittäin hyvin ollen kummassakin joukkueessa joukkueen kantavia voimia mahdollistaen JUKin sijoitukset molemmissa viesteissä sijalle 13.

Ansaittu loma on alkamassa, joten kiitos kaikille seuran uimareille, vanhemmille ja seura-aktiiveille kuluneesta kaudesta. Syksyllä jatketaan kohti uusia koitoksia!