Järvenpään Uintiklubi hakee kaudelle 23-24 uimaopettajia

21.5.2023

Haussa on kaudelle 23-24 (1.8.23-31.7.24) vähintään 2 kpl uimaopettajia. Vaatimuksena vähintään 18-vuoden ikä, uimaopettajan koulutus ja halukkuutta työskennellä pienten lasten kanssa.

Järvenpään Uintiklubi ry. on voittoa tavoittelematon Keski-Uusimaalainen uimaseura. Seuran tarkoituksena on edistää uimataitoa Keski-Uudellamaalla, sekä kohottaa jäsenten fyysistä kuntoa ja terveyttä, herättää jäsenissä urheiluhenkeä ja mahdollistaa tavoitteellinen kilpauinti harrastus. Osana tätä toimintaa Järvenpään Uintiklubi järjestää uimakouluja uimataidottomille lapsille 4-ikävuodesta eteenpäin.

Haussa on kaudelle 23-24 (1.8.23-31.7.24) vähintään 2 kpl uimaopettajia.

Vaatimukset uimaopettajalle:

• 18-vuoden ikä
  • SUH uimaopettajan koulutus (tai vastaavat taidot)
  • Halua ja osaamista pienten lasten kanssa työskentelyyn
  • Itsenäistä otetta työhön

Eduksi on:

• Aiempi kokemus lasten kanssa työskentelystä
  • Aiempi kokemus uimakouluista ja ohjauksesta
  • Suomen Uimaliiton uinnin TASO 1 valmentajakoulutus
  • Suomen Uimaliiton Vesi- ja tekniikkarallin -ohjaajakoulutus

Järvenpään Uintiklubin uimaopettaja saat käyttöösi seuran uimakoulujen valmiin tuntirungon ja suoritustaulukot. Uimakoulut on jaettu aloitustason mukaan ryhmiin. Alkeisryhmiä on kaksi Vesikirput ja Sammakot. Jatkouimakouluja on kaksi Meduusat ja Pyöriäiset. Alkeisryhmissä tavoitellaan alkeisuinnin taitoja, jotta uimakoulun päättyessä lapsi uskaltaa liikkua itsenäisesti vedessä, kastaa kasvot veteen, kellua ja uida apuvälineellä ja lyhyitä matkoja ilman. Jatkouimakouluissa tavoitellaan 25 metrin uimataitoa, jonka saavuttamisen jälkeen lapset siirtyvät uimakouluista Vesiralliin opettelemaan kilpauinnin tekniikoita.

Uimakoulut on keväällä 2023 järjestetty lauantai iltapäivisin klo 15-17.40 Järvenpään uimahallin opetusaltaassa, lisäksi kursseihin on aina kuulunut myös isossa altaassa uintia. Ryhmäkoot keväällä on olleet 14 uimaria/ryhmä ja altaassa on aina ollut vähintään 2 uimaopettajaa. Kurssit ovat pituudeltaan 14 kertaa. Koulujen lomaviikkojen (syys- ja talviloman) ja yleisten juhlapyhien (pääsiäinen) aikana kurssit ovat tauolla.

Kaudelle 23-24 on haussa 2 kpl uimaopettajia. Uimakoulujen aikaa voidaan vielä kevään ja kesän aikana tarkentaa, jos tarvetta. Jos hakijalla on kiinnostusta ja koulutusta voidaan työsopimusta laajentaa koskemaan myös seuran Vesiralli – kursseja tai valmennustoimintaa.

Työsuhde seuran kanssa voidaan tehdä joko määräaikaisena työsopimuksena tai ostopalveluna.

Työhön valittujen tulee esittää lain 504/2002 (laki lasten kanssa työskentelevien rikostaustan selvittämisestä) mukainen rekisteriote.

Kaipaatko lisätietoja työpaikasta tai tehtävästä? Lisätietoja voit kysellä seuran sihteeriltä ja uimakouluvastaavalta Tiina Lehtoselta juk.uimakoulut@gmail.com.

Hakemukset ja CV:t toivotaan lähetettävän sähköpostitse osoitteeseen juk.uimakoulut@gmail.com mahdollisimman pian. Paikat täytetään sopivien henkilöiden löytymisen jälkeen. Liitäthän hakemukseesi palkkatoiveesi, toivotun työsuhteen muodon ja sekä mahdolliset toiveet kurssien ajankohdasta.